tisdag 11 oktober 2011

First Moose Hunting.

Now it´s time for moose-hunting again. The moose-hunters think it´s so interesting to sit in the hunting-towers attending if there is a moose coming!! And the weather wasn´t so very nice today either. There were showers of rain now and then. But in the afternoon a moose came running past Samuel´s tower, and he shot the moose. It was a nine-tagged bull moose. On the evening many team of hunters gathered in a house to talk about the day of hunting!! I asked Samuel if that sort of gathering is something compared to our sewing circles??? 



6 kommentarer:

  1. Hei Anette! Så at du har lagt deg til som følger av bloggen min, og måtte inn for å se hvem du er :-) Har lest blogpostene dine, og gode minner dukket opp da jeg leste at du hadde vært på A6. Mine svärforeldre bodde i Jönköping fram til 1997, så vi var mye på det kjøpesenteret da barna var små. (Nå er de 30 og 32). Svärfar var forøvrig pastor i misjonsmenigheten i Norrahammar i mange år. Nå er det lenge siden jeg har vært i Småland, men ene datteren med familie bor i Mora, og mannen min har søsken i Ängelholm og Sollefteå, så Sverigeturer blir det rett som det er :-) Har også er barnebarn som ble ett år siste september, herlig alder!
    Klem, Kari

    SvaraRadera
  2. Flott elg Samuel har fått, da!

    SvaraRadera
  3. Världen är inte så stor då, som man brukar säga!!
    Gården där jag bor ligger inte så långt ifrån Norrahammar. 2-3 mil tror jag. Undrar så vad din svärfar kunde hetat. Jag tyckr jag skulle kunna känna igen hans namn om han var pastor där. Om du undrar varför jag försöker skriva på engelska, så har jag många släktingar borta i USA!! Jag satt och letade lite efter vem som hade gjort de fina påsarna jag fick på posten idag. Jag köpte dem på Tradera av Shabby chic & Lantligt från Asmundtorp. Jag kikade på hennes shop på www.bohemechiclantligt.se och gick vidare på hennes länkar till hennes mamma tror jag. Det hette Pyssel&Pynt och vidare till hennes blogg och där såg jag dej på Karis krok. Fastnade direkt för dina fina kort du hade gjort. Jag önskar så att jag hade din förmåga!! Jag gillar att göra lite "scrapbooking" på kort ibland men det blir ju inte alls så vackert som det du gör!!
    Jätteroligt att höra ifrån grannlandet lite också!!

    SvaraRadera
  4. Hei igjen! Svigerfar het Gustav Lövlund. Han ville blitt 90 år i år om han hadde levd, og han var sjukpensjonär i en god del år før han flyttet fra Norrahammar, så det er ikke sikkert du husker ham.
    Ha en fin uke videre!

    SvaraRadera
  5. Hej igen!! Varken jag eller mina föräldrar kände igen namnet. Jag trodde annars att min pappa visste vem han var. Han brukar känna igen många!! Vi är med i Svenska Alliansmissionen och din svärför var väl med Svenska Missionsförbundet skulle jag tro. Det blir ju så att man känner igen flest namn där man är med!! I Norrahammar tror jag de båda kyrkorna har gått samman till en de senaste åren.
    Här nere var flera minusgrader i natt. Men nu är det 7 grader och solsken.
    Trevlig Helg!!
    Anette, N. Unnaryd.

    SvaraRadera
  6. Hei! Svärfar var pastor i Svenska Missionsförbundet, ja. Har ettårsbilde av eldste datteren vår i (daværende)pastorsbostaden i Stenbäcksvägen, da han sluttet flyttet de ned til Villagatan, og etter jentenes alder på bilder derfra må han ha sluttet som pastor en gang mellom 1980 og 1985. Han var dyktig til å synge og spille gitar, og spilte også dragspel, i alle fall i tidligere tider - om det skulle få noen bjeller til å ringe :-)
    Ønsker deg en fin helg!
    Hilsen Kari

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly